неділя, 15 грудня 2019 р.

Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках математики


Суть роботи над даною темою заключається в розумовому розвитку учнів початкових класів, що сприяє допомозі у вивченні різних предметів, особливо математичного циклу в середніх та старших класах загальноосвітньої школи.

      Навчання – основна форма розвитку пізнавальної активності. З одного боку, під час навчального процесу школярі здобувають нові знання, які розширюють їхній кругозір, з другого - у процесі активної пізнавальної діяльності розвиваються навчальні можливості учнів, завдяки яким вони можуть самостійно і творчо не лише використовувати запас знань, а й шукати нове, задовольняючи свої потреби у пізнанні. Головною умовою при цьому є розуміння дитячого змісту і значення виучуваного.

            В своїй роботі прагну реалізовувати різні методи навчання.

Загальні:                            
                                         монологічний
                 демонстративний
                 діалогічний
                 пошуковий
                 алгоритмічний

Викладання матеріалу:
                                    інформативно-повідомлюючий
                                                  пояснювальний
                                                  інструктивний
        Дотримуюсь принципів навчання: доступність, наочність, самостійність і активність, врахування індивідуальних особливостей учнів та інші.
           Над своєю темою працюю п’ять років, матеріал використовую в усіх класах, починаючи з першого. Роботу над розвитком пізнавальної активності учнів починаю з простих інтерактивних вправ, методів і прийомів – робота в парах, малих групах, поступово переходячи до більш складних. Постійно учням ставлю питання “Чому?”, “Як ти гадаєш?”, прохаю висловити власну думку, пояснити свою точку зору при розгляді того чи іншого питання (відповідь починаємо словами: я вважаю, що...; я думаю, що...).
У школярів молодшого віку переважають ігрові інтереси, довільна поведінка, наочно-образне мислення, практичне ставлення до розв’язування завдань. Зважаючи на все це, систематично застосовую елементи гри у поєднанні з бесідою, елементами самостійної роботи.
В процесі роботи прагну створювати комфортні умови навчання, такі, щоб кожен учень відчував свою успішність, інтелектуальну спроможність, міг реалізувати свою розумову активність.
Педагогічна цінність роботи над проблемою полягає у:
-          спиянні оволодінню дітьми вміннями порівнювати, узагальнювати, комбінувати, тобто удосконалювати загально-навчальні вміння і навички;
-          створенні передумов для організації й активної пізнавальної діяльності, розвитку мислення умінь, висловлювати оцінні моральні судження.
-          створенні більш спиятливих умов для загального розвитку учнів у    сучасній школі.
Зі своєї практики і результатів роботи над проблемою я зрозуміла, що та дитина, яка грунтовго сформувала певні обчислювальні навички, із задоволенням береться до виконання складніших завдань, такій дитині цікаво на уроці математики. Людина, яна математично “підкована”, має більш високий рівень розвитку пізнававальної активності, впевнено почуває себе у сучасному житті.

Немає коментарів:

Дописати коментар