Виступ на педраду
підготували члени ШПК
вчителів початкових
класів
Із проголошенням самостійності і незалежності
Україна стала на шлях переходу до громадянського суспільства, кожен член якого
має право одержати вільний розвиток особистості.
Без людини з розвинутою громадянською свідомістю жодна країна не може
розвиватись. І саме школі випадає відповідальна місія підготувати до життя
громадянина демократичної держави.
З огляду на це дуже важливим і актуальним є
проблема «Цілеспрямована діяльність педагогічного колективу з проблеми формування
у школярів громадянської свідомості»
Для формування
громадянської свідомості у школярів потрібен системний комплексний підхід, що
передбачає дотримання певних принципів, які використовують вчителі та
вихователі ГПД у навчальній та виховній роботі.
Мета нашої роботи – сформувати свідомого громадянина, патріота, людину з
притаманними особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом
мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та
розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.
Формування громадянської свідомості учнів значною
мірою залежить від тих технологій, які використовують педагоги, щоб основою навчально- виховного
процесу були інноваційні, мультимедійні технології, зорієнтовані на діяльнісний
компонент, особисту творчість школярів.
На уроках та класних годинах вчителі та вихователі
застосовують методи «Мікрофон», «Займи позицію», «Робота в парах», «Робота в
групах», «Коло ідей», «Навчаючись учусь», рольову гру, проблемні запитання та
ситуації, при обговоренні яких і висловлюються власна позиція, розвиваються
навички аналізу, логічного та критичного мислення.
Громадянська свідомість формується як під час
навчального, так і під час виховного процесу, які є нерозривно взаємопов’язані
між собою. Викладаючи такий предмет як «Я у світі», виховуємо почуття патріотизму, національну і громадянську
свідомість на кожному уроці.
Любити батьківщину – це любити святині свого народу,
його надбання, його культуру, мову,
злитися з долею народу, творити її.
Є такий вислів: «Хто не знає свого минулого, той
не вартий майбутнього», тому виховуючи своїх дітей, намагаємось сформувати в
них активну життєву позицію та патріотизм: виховні години «Вона на світі
одна-єдина, ненька Україна…», « Державний прапор України – святиня нашого
народу».
Неабияке значення для формування громадянської свідомості є прищеплення шанобливого
ставлення до героїв війни, ветеранів, до пам'яті про тих, хто загинув,
захищаючи Вітчизну. Неодноразово проводилися зустрічі, бесіди, класні години із
ветеранами Великої Вітчизняної війни, на яких діти могли послухати цікаві
розповіді від учасників і очевидців подій, задати їм питання. На мою думку,
саме під час таких зустрічей, діалогу і формується свідома громадянська позиція
учнів.
Важливим напрямком роботи по вихованню любові до
Батьківщини є формування у дітей уявлень про героїв рідного краю.
На уроках читання , «Я у світі» учні початкової
школи відвідують місцевий краєзнавчий музей де діти знайомляться з історією
рідного селища, життям героїв Великої Вітчизняної
війни. Так, на прикладі особистого життя і подвигів наших земляків Киричка формуються такі риси характеру, як
мужність, сміливість, порядність, патріотизм.
При
вивченні природи рідного краю формуємо національну свідомість, належність до рідної землі, народу, навичок
національної терпимості. Знайомимо учнів із звичаями та традиціями українського
народу, привчаємо шанувати, продовжувати сімейні традиції та традиції
українського народу.
На уроках «Основи
здоров'я» велика увага приділяється формуванню у дітей принципу «В здоровому
тілі здоровий дух»: « Здорові зуби - здоров’ю любі», «СНІД – міфи та
реальність», сприянню утвердження серед учнів здорового способу життя,
виробленню в них негативного ставлення до шкідливих звичок.
Немає коментарів:
Дописати коментар